Sunday, January 30, 2011

anggapan cuma

hei blogwalker  ,

***perasaan aku kini celaru . gelodak jiwa sedang melamani . ada org kata pada aku , " salah mata kalau tak nampak , salah tafsiran kalau tak dinilai " , ye terima kasih orang tua . kerana kau kini aku sabar dengan apa yang aku hadapi , aku suap dengan ketenangan . Ye nampak saja tenang , meleret saja senyuman . Apa yang aku impikan ini sedikit kelucuan , ingin punya hati yang lutsinar  agar kau mampu "terjah" .

Tapi andai kata , kau yang aku harapkan agar ada kuasa dan kemampuan menyelami jiwa ini yang liar membuat anggapan , berlingkaran soalan , namun semua itu sia sia , aku simpan dalam kotak , aku balut dengan kemas , letak di sudut hati yang sugul . Biar aku yang rasai seorang , memang .
monolog hati Si Celaru

 


*****hari ni buat aku serabut , sibuk memikirkan "itu" . Apa yang itu ? wangian tu kembali singgah ke lorong hidung aku ,  wangian misteri yang aku coretkan pada entry yg lepas . Petang td di PKNS sedang sibuk layan customer , ambil peluang kejap layan kemalasan . Duduk sebentar di depan dgn Yaya Lyda . Ada pula staff AVON tu  senang hati bagi catalog FREE . gumbira hati . Dengan ringan mulut , ucap kata terima kasih . Anda sgt memahami kami yg bosan+penat :)



bila dah dpt catalog tu , mcm ala gaya batak dan jakun la kami berkelakuan , alangkah gembira nya anak siapa la kami kann ? haha anak Nazri dan Mansor . terus kami telusuri apa yg menggoda jiwa  , " biar kami terjah , walau di mana kehadiran nya eyeahhhh " ! haha , hey look at this ! cute la der . selak la lagi selak laaa , upssss oh hey ada perfume tester laa , lalu Yaya Lyda membatakkan diri nya . Dengan excited dia gesel lengan pada wangian itu , aku apa lagi turut menjebakkan diri . Aku hidu sekali , hmm wangi . Perfume mst la wangi , dah nama pun minyak wangi . takkan busuk , cheng !





kami teruskan . . . ( Yaya lyda keluar dating , aku ditinggalkan seorang )


sekali lagi aku cuba hidu wangian itu . Aku mula buat anggapan " eh kenapa mcm sama je bau perfume ni dgn Aiz punya , haishh biar  betul . . err yela , sama ! " 

aku keliru , betul ke anggapan aku ? biarla aku terus beranggapan . anggapan dan angan .
aku sgt yakin ketika itu , bau yg serupa . wangian kedambaan . tertanya tanya diri aku , " nak tak klu text dia , mana tahu klu dia nak reply ? maybe betul la dia pakai perfume ni . tp ni perfume perempuan . takkan dia pakai kott . hmm 



Aku akan dapatkan kau wahai penggoda hidung









 dengan teruja aku capai hp , hilang keegoaan , muncul kerinduan yg menggila . jari aku menaip , text di tujukan pada kesayangan , Aiz .
Aku : You , pakai perfume avon eh ?
******************* tiada respond hingga kini .


Readers , kalau korang hebat , cuba teka berapa harga perfume tu ?





                                                                                  coretan oleh  Meen Mansor

No comments:

Post a Comment