Tuesday, February 8, 2011

budak "fresh"

 meen , bussing table 18 please .  lepas ni table 10 pulak . jgn lupa buat SOC okayh . 

*** "setting table 26 please , thank you . eh meen you salah setting ni ,
satu meja 2 set cutleries . jgn lupa tu" *** by Kamarudin

ye semua bahasa ibunda Kenny akan aku fasihkan  demi meningkatkan kualiti kerja , malah bukan saja utk mengelak " org kacau" bak kata Abg Shidi , dia memang suka berbahasa teguran bila tgk gaya aku kerja .


yelaa En Manager , aku ikutkan saja perintah , aku budak fresh kan . memang layak buat kerja tu semua . aku suka kerja baru ni , ini yg ku mahu .

bila hati senang , penat tak terasa . hari hari mengadap ayam Kenny , wow hot gila dia golek golek kt situ .
muak pulak aku tengok mashed  potato ,  black pepper sauce , mushroom soup blah blahh blahh stop it .
nk senarai kan menu Kenny mmg aku tak hebat lagi dlm dunia taking orders , belum dapat perintah lagi utk aku ikut serta acara taking orders , budak fresh kann . bila lagi nk hott haha . itu pun kalau kerja lama laa.





aku kurang senang hati hari ni . tersalah rentak gaya kerja pulak . lain restoran lain protokol . aku belajar A , aku buat B . memandai jeee , merah padam tambah putih jadi pink muka aku bila terbuat silap .


Customer : Excuse Miss , may i have a bowl of mushroom soup while waiting for the meal ?
Me :  Oh sure , wait a minute .


***dengan pantas petir plus jobor aku ke Front line minta mushroom soup kt Assembler .
Kebetulan Abg Shide aka my trainer ada kt situ , dia kata just tell to them , mushroom soup will serve in 5 minutes more . Aku dgn blur dan tak reti faham bahasa pergi jugak serve , dah dpn mata aku nampak soup kettle , nk tggu apa lagi . serve la , berkali dah customer tu nakk .



***after 10 minutes , aku dapat dengar leteren sinis En trainer , lagi sadis kedengaran leteran lembut dari En Manager .


*** "siapa yg serve mushroom soup td . sender mana tu . 
meen oh meen , sini kejap dik "

*** dgn yakin aku berkata jujur memang tindakan sengal itu yg aku buat .
haa itu la aku , org kata suruh "siram pokok bunga , aku tanam pokok bunga" . begitu la melampau rajin 



Ahh , kenapa kau ni MEEN , lagak hebat jangan nk melampau . nk rajin jgn melebihh , lain jadi nyaa .
sepanjang tu ke depan mulut aku setiap masa sampai habis kerja . boleh buat gantung apron .
moody =,=

Meleret smpai ke rumah muncung comel aku , mengadu domba dgn manja pada org paling setia mndgr rintihan aku , siapa  lagi bonda kesayangan . Nak mgharapkan kesayangan En Helang , hilang tah kemana .



                                                                                                          Coretan Hati : Meen Kenny

No comments:

Post a Comment