Thursday, August 25, 2011

bunga membaja kata-kata

kata-kata aku bukan diatas kertas




Assalamualaikum, Tuan Rumah kembali berkarya. Karya sampah yg datang dari cabulan mulutnya yang entah apa dia bebelkan, hati adalah punca, otak yg mentafsir. Blog ni aku anggap cuma persinggahan sementara. Agak bosan aku ketuk, aku buka, aku korek, aku baca. Berdebu sungguh boleh buat tayamum.Tak tahu kenapa bahasa baku ku guna, lebih selesa mungkin, malas nak buka kamus dwibahasa mungkin juga, ataupun nak tingkatkan lagi Bahasa Malaysia Bahasa Ibunda, barangkali. Bagaimana pula Bahasa Antarabangsa Bahasa perantaraan Bahasa Inggeris kini jari katek aku mula berbalapan di atas trek huruf-huruf. 

Bismillahirrahmanirrahim permulaan bicara, di mana hanya bicara hati Si Tuan Rumah, bicara seorang diri dgn menggantikan huruf-huruf yg berbaris rapi. Blog ini ada satu jiwa tapi ada berjuta perasaan. Klu aku rasa aku ada idea nak blogwalking, klu aku rasa aku tgh mood happy, klu aku jugak rasa sedih, aku kongsikan disini. Kongsi cerita, perasaan malah idea atau info. Ya InsyaAllah klu masa tak cemburu dgn jari katek aku ni. 

( gelak kecil ). Aku cuba sekali lagi membaja kata-kata, berharap agar semaian benih kali ini lebih kekal subur dan sentiasa segar di atas batas nya



No comments:

Post a Comment